Jaarvergadreing 2018
                                   Uitstapje 2018
Uitstapje museum Brabants Leven en den Bosch
Op donderdag 14 juni vertrokken we om 8.30u met een gezelschap 40 man sterk naar den Dungen . Om 10.30u waren we op onze eerste bestemming. Het museum “ 't Brabants leven” in den Dungen. We werden ontvangen met heerlijk krentenbrood, speculaas en koffie en thee. Nadat we genoten hadden van deze versnapering werd ons gezelschap in 3 groepen gesplitst en kregen we met een gids een rondleidiing. Jo en Riek de eigenaren van het museum hebben een brede sortering oude gebruiksvoorwerpen van kruidenierswaren, kapper, dokter- en ziekenhuis accessoires tot landbouw en ambachtelijke voorwerpen. We kwamen niet uitgekeken. De gidsen waren nodig om ons gericht te laten kijken en hun verhalen en uitleg erbij hadden voor ons, bezoekers een duidelijke meerwaarde. Om 12.30u vertrokken we naar den Bosch waar we in bistro “de eeterij” aan Brede Haven 13 genoten van een heerlijke en uitgebreide lunch. Na de lunch hadden we nog gelegenheid om de binnenstad van den Bosch te bekijken. Dit gebeuren werd ondersteund door een kleine regenbui. Menigeen had er rekening mee gehouden. De paraplu's en regenkapjes werden uitgehaald. Geen nood voor degenen die hierop niet berekend waren. De Hema deed even goede zaken. ................. Er werden kleine parapluutjes gekocht. ! Om 15.00u had het gezelschap zich verzameld bij de passanten en verenigingshaven. We hadden een boottocht met de Ouwe Dirk buiten de stadsmuren. De schippergids vertelde over het ontstaan van de binnenhaven, de koopmanshuizen, de Citadel, de aanwezige bolwerken, vestingmuren, kloosters en de vele bruggen op de route. Over de Ertveldplas voeren we richting het mooie Engelen. We beëndigden onze tocht weer op de Dommel. Tijdens deze rondvaart genoten we van een heerlijk drankje op een comfortabele boot. De schipper wist ons voldoende te informeren over de historie van den Bosch en de huidige ontwikkelingen. Na de boottocht was er voor menigeen nog even tijd voor een Bossche bol. Dat kun en mag je niet missen als je in den Bosch bent. Om 17.00u reed de chauffeur richting Someren waar we genoten van een uitstekend diner bij de “ Platte Vonder” Om 21.15u waren we moe en voldaan in Melick. Een mooie reis met een gezellig gezelschap en een ervaren chauffeur en gids van busonderneming Ghielen.
                                          Fietsen 2018
                             Gezellige middag 2018
                                                     Kerstviering 2018

Op donderdag 13 december hadden we onze jaarlijkse Kerstviering
Dit jaar weer in samenwerking met ons Ouderenkoor onder leiding van Kitty Wolters begeleid op de piano door Agnes van Dijk.
Het Ouderenkoor verzorgde dit jaar de hele viering met mooie liederen.
Er werd samengezongen met de aanwezigen
Er werden ook mooie liederen zoals
 O du fröhliche, o du selige,
Stil, 't kiendje sluëp
Thoés mit de kerstmis
Fröhliche Weihnacht űberall

Het gedicht de Romantiek van Kerstmis werd door Els en Margriet voorgedragen.

Pastoor l'Ortye was er ook om de viering te openen met een kerstverhaal dat de kerstgedachte levendig ondersteunde.
De zaal was al mooi aangekleed met de schilderijen van Kitty Wolters.
 De aankleding werd compleet gemaakt door de mooie tafelversieringen
 van Annie van Birgelen.