Jaarvergadering 2016

Op donderdag 3 maart 2016 op onze jaarvergadering waren de gastsprekers Paul Duynstee en Har Erdkamp. Zij zijn vrijwillige ouderenadviseurs.
Wat doen vrijwillige ouderenadviseurs?
Zij zullen samen met U naar oplossingen zoeken voor uw problemen.
Heeft u vragen over huurtoeslag of een indicatiestelling zorg? Of heeft u hulp nodig bij het vinden van de juiste financiële regeling bijvoorbeeld bijzondere bijstand?
U kunt met al uw vragen terecht bij de vrijwillige ouderenadviseur.
De hulp van de ouderenadviseur is gratis.
Op verzoek komt hij bij u thuis en gaat met u in gesprek om uw hulpvraag te analyseren en uw positie zo goed mogelijk in kaart te brengen. Samen met u zoekt de ouderenadviseur naar de meest passende oplossing. Als het nodig is, schakelt hij de instanties in,die u van dienst kunnen zijn. De vrijwillige ouderenadviseur zet met u op een rij welke hulp u nodig heeft en waar u hiervoor terecht kunt.
Wat kunt u zoal met de ouderenadviseur bespreken?
– Ik heb wat extra hulp in huis nodig. Wat is mogelijk en hoe kan ik dit aanvragen
– Mijn inkomen is verminderd. Kom ik in aanmerking voor een financiële regeling?
– Hoe maak ik nieuwe contacten? Ik merk dat er steeds minder mensen om me heen zijn.
– Woningaanpassing of verhuizen? Hoe pak ik dit aan.
– Ik word minder mobiel. Hoe krijg ik mijn boodschappen thuis?
– Ik moet mijn aangifte inkomstenbelasting doen. Hoe regel ik dat?
Op de jaarvergadering waren Paul Duynstee en Har Erdkamp om hun verhaal te doen. Zij hebben toen aangegeven dat ze te allen tijde met U in gesprek willen gaan als u hen nodig heeft als ouderenadviseur.
Leden van de ouderenvereniging die niet op de jaarvergadering waren, hebben dit verhaal gemist.
Door het lezen van dit artikel bent u op de hoogte van de mogelijkheden van een ouderenadviseur.
Heeft u de ouderenadviseur nodig dan kunt U hen bellen
Har Erdkamp mobiel 06-51426334
Paul Duynstee vast no 0475-536483
                                Fietsen 2016
Uitstapje de Ooijpolder 23 juni

Uitstapje De Ooijpolder bij Millingen aan de Rijn en de kip en het ei in Haps

Op 23 juni hadden we ons jaarlijks uitstapje.
Een stralende zon in de ochtend en in de loop van de dag geen regen maar wel veel warmte.62 leden van onze vereniging gingen mee. Ghielen touringcarbedrijf heeft dit jaar onze busreis met bestemming Millingen aan de Rijn en de kip en het ei in Haps verzorgd.
Rond de klok van 8.45u zijn we eerst richting Millingen gereden. Hier werden we in Koffie – en Eethuis de Gelderse Poort verwend met een lekkere kop koffie en een stuk appeltaart.
Bij de Gelderse poort stond de milieuvriendelijke zonnetrein klaar die een tocht door de Ooijpolder verzorgde. We hadden gidsen die uitgebreid vertelden over dit unieke stukje natuur langs de Waal bij Nijmegen, over het ontstaan van de Ooiipolder en zijn geschiedenis van terpen, oude kerkjes, kleiputten en oude steenfabrieken.
In een geweldig boeiende rondrit van ca. 1 uur kregen we een mooi gebied te zien met veel natuur, ooievaarsnesten en schitterende vergezichten.
Bij terugkomst in de Gelderse Poort hebben we genoten van een goed verzorgde koffietafel.
Inmiddels was de temperatuur rond 32 graden. Een klein regenbuitje zorgde voor verfrissing en toen we in de bus konden stappen richting Haps in Brabant zorgde de buschauffeur voor een aangename temperatuur.
Bij Gastvrei Aalshof in het kleine Brabantse plaatsje Haps hadden we onze volgende halte. Hier werden we in een sfeervolle ambiance ontvangen en de gastvrouw verzorgde koffie en informatie over eieren, ei- en streekproducten en vooral advocaat.
We werden op de hoogte gebracht van allerlei kip- en eiweetjes en proefden diverse soorten advocaat: “Doortje”, “Suyp”, “McEgg” en”Moortje”. De scharrelkippen hier zijn gehuisvest in verrijdbare kippenkooien en hebben een vrije uitloop naar buiten zodat de kakelverse eieren de smaak van het buitenleven dragen. We hebben genoten van de sfeer, het lekkers en het uitzicht op de fraai aangelegde tuin met kippen erin.

Vervolgens zijn we met onze super koele bus op deze extreem warme zomerdag naar Grathem gereden waar we de dag afsloten met een heerlijk verzorgd diner.
Rond de klok van 20.30u waren we in Melick. Moe en voldaan en dankbaar voor onze goede chauffeur en reisleider die een beetje Melickse roots had. Zijn oma heette Nijskens en kwam uit Melick.
En last but nog least. Het begon om 23.00u te onweren..............................

Gezellige middag 2016

Gezellige Middag 2016
Donderdag 13 oktober was het dan zover. De vakantie ligt al voor velen achter ons. De herfst heeft zijn intrede gedaan en het is tijd om gezellig samen te zijn. De herfstversieringen op de gedekte tafels waren weer artistiek verzorgd door Annie van Birgelen. Onze leden konden genieten van een gezellige middag die verzorgd werd door Dames-Cabaretgroep de Kriekele uit Maastricht en door het Ouderenkoor onder leiding van Kitty Wolters. De Dames-Cabaretgroep Kriekele maken op bekende melodieen nieuwe teksten en die brengen ze ten gehore tijdens een sprankelend optreden. De sketches die ze laten zien zijn actueel en herkenbaar voor de toeschouwers. Het ouderenkoor nam ons mee op een reis door Duitsland, Oost Europa en weer terug naar Nederland om te eindigen op de Amsterdamse grachten waar we uitgenodigd werden om mee te zingen. Naast het genieten van zang – spel en muziek was er koffie,vlaai een drankje en een lekker hapje. Iedereen is rond de klok van 16.30u voldaan huiswaarts gekeerd.

Kerstviering 2016
                                                                     Kerstviering VOM 15 december 2016
De kerstviering dit jaar werd weer massaal bezocht.
De organisatie kon voor 110 personen de tafels dekken. Het zag er feestelijk uit. Alles was in kerstsfeer gedekt en de harmoniezaal was sfeervol verlicht en er pronkte een mooie kerstboom.
Pastoor l'Ortye had een korte viering voorbereid waarbij het samenzingen met het Ouderenkoor geȉntegreerd werd.
Na het uitspreken van de kerstgedachte bracht het Ouderenkoor nog een aantal mooie kerstliederen ten gehore onder leiding van Kitty Wolters en pianobegeleiding van Jolanda Wolters.
De koffie, thee en kerstbrood smaakten goed in de pauze.
Rond 15.00 ontvingen we het Kozakkenkoor Maasland uit Grevenbicht onder leiding van Bert Ramakers. Dit koor was in mei al te gast bij de Damesvereniging. Voor de kerst hadden ze voor ons ook een mooi repertoire. Er werden Oosteuropese liederen, Byzantijnse liederen en Duitse liederen gezongen.
We hebben allemaal volop genoten van de mooie muziek en de mooie samenzang van de mannenstemmen.
In de pauze waarin we getrakteerd werden op een borrel en een wafel konden belangstellenden een cd kopen van dit koor.
De mooie muziek klinkt nu in menige huiskamer van de vom-leden.
Het was een gezellige, sfeervolle viering met prachtige muziek.
We kunnen de feestdagen ingaan met deze mooie herinnering en we zien elkaar terug in het nieuwe jaar.

Gelukkig Kerstfeest Gelukkig Nieuwjaar